So., 6. Oktober 2024




  1. Prox /

    Ech hunn näicht géint d’alphabetiséierung op Franséich an Däitsch, mee sollt et dann net och flächendeckend méiglech ginn d’Niewefächer an de Lycée och op Däitsch oder Franséich maachen ze kënnen? Déi meecht lëtzebuergesch Kanner kämpfen trotz intensivem Franséichunterrëcht an der Primärschoul dach awer extrem mam Franséichen an der Mathé op 7ième an spéider an den Niewefächer. Do freet een sech op si net vill méi léiere kinnten vum eigentleche Fach, wann si wiele kéinten op si dat op Däitsch oder Franséich maachen. An sollt d’Lëtzebuergesch als gemeinsam Sprooch fir all Kanner, net och vill méi gefördert ginn an eise Schoulen? Do geet 1-2 Stonnen d’Woch net duer.

  2. dmp /

    Es steht zu befürchten, dass wiederum nur Flickwerk entsteht. Das Schulsystem krankt ebenfalls an ganz anderen Stellen. Schulunterricht funktioniert überwiegend immer noch nach Methoden, die der Mitte des letzten Jahrhunderts entsprungen sind. Solange Lehrer keine angepasste Ausbildung erhalten, wird sich am „Unterricht“ nicht viel ändern können.

    Zudem gehören die Fächer teilweise ausgesiebt. Viel völlig unnütze Wissensvermittlung muss ersetzt werden mit wirklich für das reale Leben relevante Kenntnisse und Fertigkeiten. Dazu gehören auch Soziales, Wirtschaft und Kunst.

    Man verlangt von Schülern Anpassungsfähigkeit. Das Schulsystem jedoch passt sich seit Jahrzehnten kaum an die veränderten Umstände und die neu gewonnenen wissenschaftlichen Erkenntnisse in Hirnforschung und Pädagogik an.

  3. Nomie /

    Hei gett rem een Beitraag zum Splecken vun der Gesellschaft !
    Dei‘ di mat Fransei’sch unfaenken an dei‘ di mat Deitsch unfaenken.

    Mir sinn jo all besgen lidderesch, an dofir zweifelen ech drun dass se am Lycée dann all die zweet Sprooch lei’eren ! Am Lycée ass et schons reichlech speid fir am Spillen Eppes unzefaenken ze lei’eren !

    Hei gett rem „so’u wei’neg wei‘ neideg“ propagei’ert ! Nemmen keng Unstrengung !

  4. Arend /

    Exzellenten Podcast, réfléteirt zu 100% den Problem vun eisem „élitairen“, „protektionisteschem“ an anakroneschem Schoulsystem.
    Wann mier Transparenz hätten, wann den réelen „ranking“ vun eisen Schoulen public wier, wann d’Ongerechtegkeet vun eisem System richteg visible wier, dann hätt d’Politik villeicht endlech en Argument fier geint d’Gewerschaften un ze kommen fier richteg Ännerungen duerch ze feiren.

  5. Romain /

    Solange die Eltern ein Mitsprache Rech haben (primair) dass ihre Kinder das Schuljahr bestanden haben, obwohl das Lehrpersonal behauptet dass die Schüler noch nicht fähig sind, solange haben wir dumme Schüler in den Schulklassen

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